„Amelia i Kuba. Stuoki potwór” Rafał Kosik

by fajnyrodzic

Kod promocyjny “fajnedziecko” daje Wam 25% rabatu na wszystkie części „Amelii i Kuby” w sklepie Powergraph. Działa do 26 maja!

Amelia i Kuba. Stuoki potwór” to książka poruszająca temat bezpieczeństwa i prywatności w sieci, co w przypadku dzieci jest szczególnie ważne. Temat wprowadza z empatią, humorem i niepomijaniem zagrożeń.

Bohaterka książki, Amelia, pod wpływem chwilowej złości, wrzuca na szkolne forum głupie zdjęcie koleżanki, opatrując je jeszcze głupszym komentarzem. Konsekwencje w realnym życiu okazują się znacznie poważniejsze, niż można się było spodziewać, a co więcej, zdjęcie zaczyna żyć własnym życiem i nie daje się go usunąć.

Książka porusza takie zagadnienia, jak:

  1. Publikowanie w Sieci treści w statusach prywatne/ publiczne (dzieci nie zawsze rozróżniają, które treści, zamieszczone przez nich w sieci, są widoczne tylko dla kogoś bliskiego i znajomych, a które stają się publiczne)
  2. Utrata kontroli nad wrzuconymi treściami (to co wrzucimy do Internetu, może zacząć żyć swoim życiem, a my tracimy nad tym kontrolę)
  3. Hejt (kiedy wpisujemy niemiłe komentarze i kogoś wyśmiewamy, może to mieć na tę osobę poważny wpływ)
  4. Uzależnienie od sieci i treści tam publikowanych (łatwo jest wpaść w uzależnienie od internetu. Prowadzi to do sytuacji, w których nie żyjemy własnym życiem, lecz – oglądając różne „livy” i filmiki z YouTube’a, programy typu reality show – zamiast swojego życia, przeżywamy życie innych ludzi)
  5. Bezpieczeństwo przechowywania danych (niezabezpieczone nagrania z monitoringu mogą trafić w niepowołane ręce)
  6. Ogólne zasady bezpieczeństwa: nie wpuszczać obcych, nie opowiadać zbyt dużo osobom obcym  (trzeba uważać, kogo wpuszcza się do domu, bo ten ktoś może okłamać dzieci i mieć złe zamiary; obce osoby mogą „wyciągać” od dzieci wrażliwe informacje, obiecując im w zamian coś, co jest dla dzieciaków atrakcyjne)
  7. Zasady działania reklamy (reklama często oszukuje lub nadinterpretuje, nie można bezkrytycznie wierzyć komunikatom reklamowym).

 

Może Ci się spodobać